În 2007, vânzările de SUV-uri, crossoveruri și mașini de teren s-au dublat față de 2006, deci terenul este pregătit pentru Dacia SUV.
Analiza vânzărilor de SUV-uri în 2007 la noi în țară arăta o evoluție explozivă a acestui domeniu în primele 10 luni, tendință care a continuat până la sfârșitul lui 2007.
Astfel, față de 2006, la finalul lui 2007 s-a înregistrat o dublare a vânzărilor de mașini din domeniul SUV și crossover, de la aproape 11.000 unități la aproximativ 20.000 (la care se pot adăuga și cele 2.700 de pick-up-uri de teren). Cu alte cuvinte, fenomenul SUV capătă, și în România, dimensiuni apreciabile, deci apariția lui Dacia SUV este un pas normal pentru marca națională, nicidecum unul riscant.
Podiumul vânzărilor de SUV-uri în 2007 este dominat de Hyundai, cu cele două modele Tucson și Santa Fe, coreenii fiind urmați, destul de surprinzător, de VW Touareg, un model al cărui preț de bază face aproape cât prețurile de bază ale primelor două clasate, luate la un loc. Și mai surprinzător este că, în Top 10, nu mai puțin de trei mărci au câte două modele: Hyundai (Tucson și Santa Fe), Toyota (RAV 4 și Land Cruiser) și BMW (X3 și X5 – modelul mai mare având vânzări aproape duble față de fratele mai mic!).
Cu alte cuvinte, nu putem trage o concluzie clară referitor la dinamica vânzărilor din acest domeniu, prețul nefiind factorul cel mai important, iar situația incertă a taxei auto introduce și mai multe necunoscute în ecuație.
De fapt, cele mai multe modele din Top 10 au prețurile de bază în intervalul 20.000-25.000 euro, fără taxe și TVA. Deci majoritatea SUV-urilor cumpărate în 2007 "cu banul jos" (incluzând taxele și TVA-ul) au depășit lejer 25.000 euro în practică. Câteva exemple:
–Hyundai Santa Fe are un preț de bază de 21.990 euro (26.168 euro cu TVA), valabil pentru versiunea standard, cu motorizare diesel și cu tracțiune doar față; însă versiunea diesel cu tracțiune integrală (care s-a vândut cel mai mult) are un preț de pornire de 26.500 euro (31.535 euro cu TVA). –VW Touareg pornește de la 32.337 euro (fără taxe), pentru versiunea 2,5 TDI; dar cea mai vândută motorizare a fost 3,0 TDI, al cărei preț porneșe de la 36.500 euro (fără taxe) – în plus, VW –Touareg are și o lungă listă de opționale, care, în general, mai ridică prețul final cu niște mii sau chiar zeci de mii de euro. –Toyota RAV 4 s-a vândut în proporție aproape egală cu motorizarea pe benzină și cu cea diesel; numai că dieselul este mai scump cu aproximativ 3.000 euro (fără TVA), deci, făcând o medie, prețul final depășește 25.000 euro –noul Mitsubishi Outlander (care s-a vândut în 2007 aproape de 10 ori mai bine decât prima generație în 2006) avea un preț de pornire de peste 22.000 euro fără taxe, deci peste 25.000 cu taxe și TVA; însă acest lucru era valabil pentru motorizarea 2,0 TDI, de provenineță VW, înlocuită între timp cu un common-rail de 2,2 litri, de proveniență PSA, prețul de bază al acestei variante pornind de la 28.800 euro fără taxe În cazul lui Hyundai Tucson, liderul acestui top, vânzările versiunii de bază pe benzină sunt sensibil mai mari decât cele ale versiunii diesel, iar cea mai ieftină versiune costă 14.990 euro (17.838 euro cu TVA), deci sub 20.000 euro. Numai că, în acest caz, vorbim de versiunea cu echipare de bază și tracțiune doar pe puntea față – pentru 4×4 prețul minim pornește de la 17.990 euro (21.408 euro cu TVA) pentru benzină și de la 21.200 euro (25.228 euo cu TVA) pentru diesel. Din totalul vânzărilor acestui model în 2007, 1.755 bucăți au fost pe bezină și 1.504 diesel, deci prețurile medii, în realitate, au depășit clar 20.000 euro cu TVA.
Coborând în topul vânzărilor, printre modelele cu aptitudini de cățărător din categoria SUV sau crossover găsim alte câteva modele ieftine, pe care le putem considera principalii concurenți ai viitoarei Dacia SUV:
Cu excepția lui Renault Kangoo 4×4, prețurile de bază ale celorlalte patru modele sunt valabile pentru versiunile cu tracțiune față, transmisia integrală ducând prețul de pornire (cu TVA) la peste 15.000 euro.
Deci, cel puțin prin prisma vânzărilor de până acum a modelelor din categoria SUV și crossover în România, viitorul model Dacia SUV nu va avea concurenți prea importanți, în afara lui Hyundai Tucson și, eventual, Nissan Qashqai. Urmând exemplul modelelor de mai sus, este de așteptat ca un preț foarte mic, de 11.000-12.000 euro să fie valabil pentru motorizarea cea mai mică și transmisia față, urmând ca transmisia integrală să ridice costul lui Dacia SUV în zona 15.000-16.000 euro (preț la care Hyundai Tucson, de exemplu, oferă doar transmisie față).
www.promotor.ro
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER